31. 1. 2013.

Hajde da ne pravimo novu grupu - II deo




Kada smo spremni da ponovo uđemo u autentično životno iskustvo, ako zaista tražimo otkriće, na nama je da se zapitamo da li smo spremni da iskočimo iz čamca za spasavanje što predstavlja tiho očajanje oporavka i da počnemo plivati u emotivno turbulentnim vodama koje će izgraditi mišiće za "odrastanje". Dok smo na oporavku, mi aktivno, bili svesni toga ili ne, nanovo pokrivamo (engl. igra reči: re-covering =ponovno pokrivanje => recovering = oporavak) uzročnu tačku naše neugodnosti kroz preterano pričanje o njoj, kroz okrivljavanje drugih i celog sveta zbog naše neugodnosti, i kroz okrivljavanje neke "hemijske neravnoteže" zbog onog što nam se dešava.

Postoji beskrajna lista izgovora za pravdanje ostanka u umirujućem i kontrolisanom stanju emocionalne paralize, onda kada još nismo spremni skočiti nazad, u naručje života.

Ako ovo čitate, a oporavljate se od zavisnosti ili ste zavisni od grupa za podršku, možete smatrati ovaj članak kao neku vrstu omalovažavanja vaše sadašnje neprilike, i surovo osuđivanje jer ste sebe doveli u to stanje. Ali, to nije tako. Vi ste tu gde jeste, i jedini način na koji možete prikupiti zamah da se oslobodite od "mentaliteta oporavka" je da vidite svoju nepriliku kroz perspektivu koju ne nudi ni jedna grupa za podršku. Ako ne integrišemo ono gde se trenutno nalazimo, neće biti moguće autentično pomeranje u drugo stanje bića. Baš kao što zavisnik mora priznati iskustvo zavisnosti da bi imao korist od pomoći, član grupe za podršku mora priznati da je "u oporavku" i šta to zaista znači, pre nego što zakorači u stanje otkrića.

"Oporavak" je emocionalna paraliza. Ništa se ne menja oporavkom, kao "lečeni alkoholičari" mi pijemo ogromne količine kafe i mnogo pušimo, a kao "lečeni heroinski zavisnici", mi gutamo tablete protiv bolova. Ovisnost o grupi za podršku je jednostavno promena objekta zavisnosti. Rečeno nam je da "dokle god idemo na sastanke naše grupe za podršku, mi napredujemo". Ipak, jedini napredak koji pravimo dok gazimo kroz vodu, jeste da odlažemo trenutak u kome ćemo se, usled iscrpljenosti, udaviti.

Oporavak, bez obzira na to kako ga prerušili, jeste gaženje kroz vodu.

Otkriće je, sa druge strane, odluka da zaronimo u vodene dubine i suočimo se sa dubokom tamom našeg potisnutog emocionalnog stanja.

Sastanci grupe za podršku su dobra tačka prelaza, a ne mesto na koje treba stići. Svi mi prolazimo kroz ovakvo iskustvo u nekom trenutku našeg putovanja. Međutim, trenutak u kome grupni mentalitet postane "odredište" zarobljava nas u tihom očaju. Naš zadatak, ako tražimo autentično oslobođenje, ako tražimo otkriće, je da osetimo autentično stanje našeg srca, i kroz proces "osećanja" da transformišemo neprijatan emocionalni potpis koji produžava našu zavisnost ili nesamostalnost. Niko to ne može da uradi za nas. Sve zavisnosti i nesamostalnosti vođene su neugodnim emocionalnim potpisom i napuštanje takvog stanja zahteva da se suočimo sa našom vlastitom patnjom.

Naša patnja je naše oslobođenje.

Ako se ne okrenemo ka unutra i ne suočimo sa ovim uzročnim aspektom našeg iskustva, naše posećivanje bilo koje grupe za podršku predstavlja "performans".Ako grupa čiji smo član, nije motivisana da nas oslobodi sebe, ona predstavlja tada naš heroin ili alkohol, samo u drugačijem obliku. To je naša tragedija samo promenila lice.

Ako smo trenutno u nekoj neugodnoj situaciji, reaktivno bežanje od grupe nam ne koristi, jer ćemo tada nesvesno i automatski uleteti u zagrljaj drugačijeg umirujućeg i kontrolišućeg grupnog iskustva. Poželjno je da odvojimo malo vremena da sednemo svesno unutar našeg iskustva grupe i jasno vidimo šta ono predstavlja.

Dovođenjem svesnosti u bilo koje iskustvo, transformišemo ga.

Kada vidimo grupe za podršku u njihovom pravom svetlu, reaktivno napuštanje grupe ili pokušaj buđenja drugih iz njihovog hipnotičkog stanja, ne koristi niti nama niti grupi, ni na koji način. Uvek budite saosećajni, nežni i odgovorni. Mi treba da ostanemo usklađeni sa načelom autentične alhemije kao što smo učili u PROCESU PRISUTNOSTI:

"Radimo drugima samo ono što želimo da drugi čine nama."

Zapamtite da je grupa za podršku čamac za spasavanje za svakog ko još nije dovoljno zreo da odraste emotivno. Ovaj saosećajan, nežan i odgovoran pristup odnosi se i na nas ako pripadamo nekoj "duhovnoj" grupi i postanemo svesni da "nikakva količina diskusije ne može zameniti lično iskustvo". Govoriti opširno o duhovnosti je, takođe, jako zarazno i čini aktuelnu duhovnu praksu nemoćnom. Nakon što smo probudili ove spoznaje o ograničenjima svojstvenim aktivnostima grupe, naš zadatak je da nežno i milo isključimo sebe iz grupe, bez ikakve debate ili diskusije. Zapamtite, ne radi se o grupi, radi se o oplođivanju nastavka našeg putovanja izvan granica svojih ograničenja. Kada izaberemo da odrastemo emotivno, u nekom trenutku moraćemo nadići i neophodnost spoljašnjeg sporazuma, podrške i priznanja. Dostojanstveni način uključuje zahvalno činjenje.

Kada je gusenica spremna da se probudi u autentičnost, integritet i punu intimnost sa životom, zavisnost od mentaliteta grupe mora se odbaciti kao stara koža. Gusenica se tada mora začauriti, tako da može osetiti punoću unutrašnjosti. Od ove tačke putovanja samoća je začin koji daje ukus hrani potrebnoj za nastavak rasta. Moramo biti u stanju da osetimo naš strah, bes i tugu i da stojimo u sred ovih energetskih okolnosti bez spoljašnjih rekvizita.

Ni jedna grupa, bez obzira koliko se svesni izvana činili njeni članovi, i bez obzira na to koliko je napredan lider grupe, ne može biti zamena za ovaj deo naše evolucije. Leptir se uvek rađa sam, hrabro se probijajući vlastitim naporima van obloge koju je sam napravio. Grupa nema krila. Ona ne može leteti. Stoga, svaki put kad grupa obeća da će nas uzdići, to je iluzija. To obećanje može da nas drži samo dok smo slabi, ali ako postanemo ovisni o njemu, dalje ćemo slabiti.

Dakle, odgovor onima koji pitaju o pokretanju Grupe PROCESA PRISUTNOSTI i dalje glasi: "NE!" Naravno, ne možemo sprečiti da se takvi aranžmani dešavaju, oni koji su i dalje zavisni od grupe nametnuće svoju volju svemu što im se nađe na putu. Oni će takođe odlučno braniti svoju gusenicu mentaliteta grupe od svakog oslobađanja "leptira". Mi treba da smo im zahvalni jer oni drže na okupu grupe koje služe kao čamci za spasavanje od davljenja.

Namera PROCESA PRISUTNOSTI je paradoks u kome nas on oslobađa naše zavisnosti od mentaliteta grupe tako što nas ohrabruje da svesno priznamo, prigrlimo i angažujemo našu autentičnu grupu. On nas poziva da "radimo na našem sopstvenom oslobađanju tako što ćemo raditi u grupi u koju nas smešta naše životno iskustvo u svakom datom trenutku."

Naša rodna porodica je naša grupa.

Naš pratilac i ljubavnik je naša grupa.

Naša deca su naša grupa.

Naši ljubimci i biljke su naša grupa.

Blagajnica u prodavnici je u našoj grupi.

Pojedinci sa kojima dolazimo u susret kroz naše radno mesto, su naša grupa.

Svako ljudsko biće sa kojim smo u interakciji svaki dan je deo naše autentične grupe.

Da li možemo biti u jedinstvu sa svim ovim ljudima? Možemo li unositi unutrašnju tišinu i mirnoću u naše susrete sa njima? Da li smo dovoljno hrabri da obradimo emocionalnu nelagodu aktiviranu njihovim prolaskom kroz naše lično iskustvo vremena i prostora? Možemo li ih uključiti u naš život potpuno koliko je to moguće i da vidimo vrednost njihovog doprinosa ovom našem večnom putovanju? Ili možemo opušteno komunicirati samo sa ljudima koji izazivaju samo pažljivo proizvedene, kontrolisane i umirujuće okolnosti? Da li smo zainteresovani za rad na oslobađanju samo sa istomišljenicima, sa onima koji se obično slažu sa nama, i sa onima koje smo okupili samo za tu svrhu? Aitentičnost, integritet i intimnost zahtevaju od nas više nego što zahteva rast samo kroz tako orkestrirane udobnosti.

Realnost je da smo mi oduvek bili u grupi, grupa koja čini naše svakodnevno iskustvo. To je mesto gde se stvarni rad odvija. To je mesto gde se sakupljaju neprocenjivi dragulji PRISUTNOSTI. To je mesto gde se naš život naleće na beskonačne mogućnosti produbljivanja našeg iskustva lične autentičnosti, integriteta i intimnosti sa svime što jeste. Stoga ne treba da formiramo "drugu" grupu, mi smo uvek u sred naše autentične grupe. Ni ne moramo da se povlačimo. Kako može "povlačenje" biti način za napredovanje? Tišina i mir prate nas svuda, kao unutrašnja senka. Tišina i mirnoća su suština onoga što mi jesmo, njih ne određuje to gde i sa kim smo.

Samo kada stojimo, svesni koliko god možemo biti, u centru grupe u koju nas je život smestio, i hrabro se suočimo sa punoćom svakog momenta srcem željnim da sve oseti, mi ulazimo u autentično životno iskustvo. Ovaj pristup je naša autentična platforma za let. Naš svakodnevni život je iskustvo čiji je promišljeni cilj da razvije naša predivna leptirova krila. Formiranje grupe sa ciljem da pokuša ponoviti ono što nas već čeka u našem svakodnevnom životnom iskustvu je kao postavljanje dramskog komada, može biti potpuno zabavno, pametno, duhovito, čak i duboko provokativno, ali nema ničeg realnog u tome. Ničega vrednog priče.


ZAKLJUČAK

Ja ne preporučujem, niti podržavam formiranje grupa Procesa Prisutnosti, nigde, od nikog niti iz bilo kog razloga. Po mom iskustvu, pojedinci željni formiranja grupe oko PROCESA PRISUTNOSTI nesvesno okupljaju druge kao sredstvo za suptilno izbegavanje svojih neintegrisanih emocionalnih stanja, projektujući ih napolje ka svetu. "Grupe" su jedna od naših najvećih zavisnosti i, takođe, izvor mnogo prikrivenih i nenamernih oblika odvajanja na ovoj planeti. Istorijski gledano, grupe koje sebe doživljavaju kao "duhovne" podložne su tome da budu izvor suptilne arogancije koja uvek pali fitilj religioznog mentaliteta koji dosledno vodi u rat.

Priroda čišćenja emocionalnog tela i ponovnog buđenja svesnosti emocionalnog tela je da je, u konačnoj analizi, akt usklađivanja u emocionalnom telu koji pobuđuje unutrašnje transformacije jedino moguć kada se pokreće iz sebstva, ka sebi i za sebe. U PROCESU PRISUTNOSTI mi "činimo drugima ono što bi želeli da drugi čine nama". Kadgod se pogrešno oslonimo na "grupu" kao sredstvo pokretanja ovog unutrašnjeg prilagođavanja, to uvek bude tačno određena oblast u nama gde mi doživljavamo iskustva koja nisu autentična i stoga nisu trajna.

Nemam nikakvih problema sa "grupama" kao takvima, jer su one neophodne u različitim oblastima ljudskog životnog iskustva. Na primer, one su fantastičan medijum za razgovor o neophodnosti emocionalnog rasta. Međutim, one nisu korisne u iskustvenom putovanju PROCESA PRISUTNOSTI. PROCES PRISUTNOSTI je "samodovoljan alat samounapređenja". Iz tog razloga on nije za svakoga, on je samo za one koji traže autentični razvoj i koji imaju kapacitet da sprovedu takvo emocionalno istraživanje bez oslanjanja na spoljašnju podršku. PROCES PRISUTNOSTI je za one koji žele da se oslone na autentičnu snagu svog vlastitog srca, a ne da pronalaze razne prikrivene načine oslanjanja na spoljašnji svet.

Ja shvatam (real eyes = slobodan prevod: vidim pravim očima, dok realise, što se slično izgovara kao i real eyes znači "shvatiti") da su pojedinci formirali grupe Procesa Prisutnosti u raznim delovima sveta. Ja ne predlažem reaktivno raspuštanje ovih grupa. Oni koji su formirali takve grupe i oni koji su im se pridružili očito moraju nešto vredno da shvate iz tog iskustva. Jedna od lekcija bi bila ova: zbog autentičnosti rada pokrenutog PROCESOM PRISUTNOSTI, sve grupe formirane oko ove iskustvene procedure neminovno će biti raspuštene buđenjem unutrašnjeg vođstva u članovima te grupe – unutrašnje vođstvo zahteva nepostojanje spoljašnjeg sistema podrške koji bi vrednovao autentičnost tog iskustva. Jednom kad se desi autentično buđenje pojedinca, struktura grupe automatski se prikazuje kao prazna ljuštura koja samo održava eksterno zasnovanog ega.