27. 1. 2013.

Šta prosvetljenje nije?




SVI KOJI ŽELE DA SE RAZVIJU SVOJ PUNI POTENCIJAL, SUOČAVAJU SE SA KONCEPTOM "PROSVETLJENJA". IPAK, ZA VEĆINU TO MISTIČNO STANJE POTPUNO PROBUĐENE SVESNOSTI OSTAJE SAMO INTELEKTUALNI KONCEPT, STANJE POSTOJANJA NEDOSTIŽNO KAO I DOBIJANJE SEDMICE NA LOTTO-U. DA LI JE MOGUĆE DA JE NAŠ KONCEPT PROSVETLJENJA POGREŠAN? JER, AKO JE TO TAKO, POSTOJI MOGUĆNOST DA TEŽIMO DOSTIZANJU STANJA KOJE MOŽDA I NE POSTOJI.

Ja sam mislio da je prosvetljenje jedinstveno iskustvo unutrašnjeg kosmičkog vatrometa, praćeno neverovatnim otkrićima biblijskih razmera, i koje se završava potpunim usklađivanjem mojih opažajnih odnosa sa svime na ovom svetu. Počeo sam željno tražiti takvo iskustvo kao krajnju tačku u kojoj bih ja na kraju sve razumeo, i istovremeno se osetio ekstatično predivno, zauvek, Amin! Uopšte nisam bio u pravu! Ja sam i dalje otvoren za takvo unutrašnje iskustvo, ali dok nastavljam svoje putovanje kroz ovaj život, otkrivam da "prosvetljenje definitivno nije ono što sam mislio da jeste". Hvala Bogu na tome!

Prvo, svesnost da postoji stanje postojanja zvano "prosvetljenje" je, samo po sebi, iskustvo "prosvetljenja". Mnogo ljudi je toliko vezano za svoju prošlost posledicama svojih misli, reči i dela, da je sva njihova energija uložena u preživljavanje. Oni čak ni ne dižu pogled ka nebesima i ne postavljaju pitanje "Zašto je nebo plavo?" Oni su samo zahvalni što tog određenog dana ne pada kiša. Za takve osobe buđenje ideje da postoji nešto više u životnom iskustvu osim beskrajne tuge, truda i teškoća, je prosvetljenje.

Kad sam postao sposoban da se rešim zablude da je prosvetljenje jedinstveno, eksplozivno iskustvo, te da je ono, u stvari, realističnije iskustvo od unutrašnjeg vatrometa praćenog ekstatičnim cerenjem 24 sata dnevno, počeo sam stvar posmatrati iz sasvim druge perspektive: da je prosvetljenje u toku i će, nadam se, tako zauvek i biti.

Smešno, ali iskustvo koje me je uzdrmalo u mojim iluzijama o prosvetljenju, desilo se kroz moju intimnu vezu. Kad sam imao 38 godina, privukla me je predivna žena, mnogo mlađa od mene i započeli smo intimnu vezu. Moj um mi je govorio da je to pogrešno. Srećom, moje srce je poništilo moj konzervativizam. Tokom te veze otkrio sam smisao intimnosti. Sada volim reč "intimnost", za mene autentično značenje intimnosti se krije u fonetici te reči: into-me-and-see (u-meni-i-vidi, to je na engleskom, izgovara se isto kao i reč intimacy). Tokom tog intimnog odnosa shvatio sam da prosvetljenje uopšte nije ono što sam tražio, to je intimnost.

Očajnički sam tražio intimnost sa samim sobom, sa Bogom, sa prirodom, sa svojom porodicom, sa svim ljudima sa kojima sam se susretao, sa mojim mačkama, biljkama, sa kišom koja pada, sa svojim bolom, svojim snovima i vizijama, i sa svim sitnim vidovima ovog iskustva koje nazivamo "živeti svoj život", kao što je pranje posuđa i veša.

Naravno, intimnost, da bi bila autentična zahteva da budemo "prisutni" sa svim našim iskustvima. Trenutak kad sam shvatio ovo, bio je trenutak prosvetljenja za mene. A ja sam do ovog saznanja došao ulaskom u iskustvo kojem se moj um potpuno opirao. Tada sam, takođe shvatio i to da sam do tog momenta koristio svoj um kao glavni alat kojim sam tražio prosvetljenje, mislio sam da ga mogu dostići razmišljanjem, razumevanjem i analizom. Opet, nisam bio u pravu.

Danas mi je drago što nisam prosvetljen, pošto stizanje na kosmičko odredište i primanje "Diplome iz Prosvetljenja" od multiverzuma, deluje kao da sam postigao "ultimativni duhovni zadatak". Danas opažam prosvetljenje na mnogo nivoa, a jedan od njih je prihvatanje da je svakodnevica prepuna prosvetljujućih iskustava, samo treba da ih pustim u svoje iskustvo. Sada je moj život prepun potencijalnih tačaka prosvetljenja:

Saznanje da sam ja odgovoran za svoja vlastita iskustva je prosvetljenje.

Saznanje da je moja Unutrašnja Prisutnost zajedničko iskustvo je prosvetljenje.

Biti zahvalan Bogu, bez obzira na to šta Bog predstavlja za mene, za svako iskustvo koje mi dolazi na put, je prosvetljenje.

Saznanje da su moje teškoće uvek prikriveni blagoslovi mogućeg rasta i mudrosti, je prosvetljenje.

Saznanje da se ništa u mom životu ne dešava slučajno, je prosvetljenje.

Biti u stanju uživati u običnim trenucima, kao što su šetnja i uživanje u prirodi, je prosvetljenje.

Biti spreman svakodnevno preduzimati male korake za negu, lečenje, učenje i usmeravanje samog sebe, je prosvetljenje.

Znati razliku između reagovanja i odgovora je prosvetljenje.

Biti u stanju izdvojiti Darmu iz moje drame je prosvetljenje.

Biti u stanju oprostiti sebi, a time i drugima, je prosvetljenje.

Smejati se svojoj vlastitoj ozbiljnosti ili gluposti, sve dok me stomak ne zaboli, a suze krenu na oči, definitivno je ogromno prosvetljenje.

Verovati da, šta god da je Bog, intimno me je svestan, tako da ja nikad nisam zaista sam, je prosvetljenje.

Sada, dok se kroz svoje iskustvo krećem od nesvesnog ka svesnom, postoji neograničen broj tačaka prosvetljenja. Takođe osećam da, pošto je Bog neograničeno iskustvo, i putovanje u spoznaju Boga je neograničeno. Samo razmatranje ovoga i sve beskrajne mogućnosti koje priziva su prosvetljujuće.

Kada otkrijemo da prosvetljenje nije ono što smo mislili da jeste, tada ulazimo u tačku autentičnog prosvetljenja koje otvara vrata ka beskrajnim mestima prosvetljenja.

Otkriće da prosvetljenje nije "ono što smo mislili da jeste" je razlog za slavlje! Od tog trenutka vrata se u našem umu i srcu otvaraju i svetlo autentičnosti se izliva kroz sve veće pukotine naših otapajućih zabluda.

Da bi ostali u tom stanju začuđenosti potrebno je da imamo otvoren um. Kad god stvorimo čvrst stav o nečemu, mi istovremeno zatvorimo vrata daljem rastu. Saznanje da usput činimo takve greške je prosvetljujuće. Saznanje da uvek postoji još nešto što treba otkriti je prosvetljujuće. Kad pristupamo prosvetljenju na ovaj način, kao beskrajnom putovanju tekućih "Aha-ova!", mi dozvoljavamo našem životnom iskustvu da bude beskrajna priča koju nam priča Bog, tako da možemo otkrivati i ponovo otkrivati naše neograničeno, beskrajno, večno i misteriozno sopstvo.

Takođe sam otvoren i za mogućnost da sam potpuno pogrešio u vezi svega ovoga. Ako otkrijem da jesam, to će takođe biti prosvetljenje.