MNOGI
OD NAS UČESTVOVALI SU U PROCEDURAMA EMOCIONALNOG ČIŠĆENJA U
PROŠLOSTI I NISMO POSTIGLI ŽELJENE REZULTATE. NAŠA TUGA, BES I
STRAH DELUJU BESKRAJNI. POSLEDICA TOGA JE DA MOŽEMO POČETI DA SE
PITAMO DA SLUČAJNO NE RADIMO NEŠTO POGREŠNO. JEDAN OD RAZLOGA
NAŠEG NEDOSTATKA USPEHA MOŽE BITI TO DA SMO U EMOCIONALNO ČIŠĆENJE
UŠLI REAKTIVNO BEZ DA SMO SHVATILI DA SVA REAKTIVNA PONAŠANJA
IZAZIVAJU DALJU NERAVNOTEŽU. NAMERA OVOG ČLANKA JE DA TRANSFORMIŠE
NAŠ PRISTUP EMOCIONALNOM ČIŠĆENJU U SVESNO OBNAVLJANJE RAVNOTEŽE,
A NE DA NESVESNO POVEĆAVA NAŠE SADAŠNJE NEUGODNOSTI.
Neminovno je da svi reaktivno uđemo u
emocionalno čišćenje. To je zato što nas neugodnost tera u to.
Malo je verovatno da bilo ko ko doživi ugodnost, bude inspirisan da
očisti svoje emocionalno telo. Kvaka 22 leži u tome da sva
reaktivna ponašanja automatski rađaju neravnotežu, pa tako, na
početku emocionalno čišćenje može prouzrokovati to da se osećamo
još neugodnije. I, ako nastavimo da reagujemo na neravnotežu u
našem emocionalnom telu, to će biti kao da dolivamo ulje na vatru.
Mi pristupamo svojim strahovima zato
što se "bojimo" onoga što će se desiti ako to ne
učinimo, a očekujemo da nadvladamo strah.
Mi pristupamo svom besu zato što nas
nervira naš stalni gubitak živaca, a očekujemo da prevladamo bes.
Mi prilazimo svojoj žalosti zato što
smo umorni od beskrajnih suza, a očekujemo da
prevaziđemo tugu.
Drugi način reaktivnog pristupanja
tuzi, besu i strahu, za koje možemo reći da je ujedno i nesvestan
pristup, je kada to činimo oslanjajući se na prisutnost drugih
ljudi. Na primer, ako pokušamo da se pozabavimo našim
neuravnoteženim emocijama zato što se bojimo da ćemo izgubiti
partnera ili se bojimo da ćemo zbog njih ostati bez posla.
Takvi pristupi, iako su plemeniti, u isto vreme su i reaktivni i neće
nam omogućiti da ostvarimo postojano emocionalno čišćenje. Čak i
ako kroz ovakvu motivaciju, ostvarimo promene u svom ponašanju,
tada, ako uklonimo spoljašnje stimulanse iz naše sredine koji su
nas motivisali da započnemo emocionalno čišćenje, kao što je naš
partner ili pretnja otkaza na poslu, mi ćemo se neminovno vraćati
na naše emotivno neuravnoteženo ponašanje.
Sva
usklađivanja ponašanja postignuta kroz reakciju, stimulisana su iz
spoljašnjosti.
Da bi bila
postojana, usklađivanja ponašanja moraju biti pokrenuta iznutra.
Drugi primer ovog
izvana stimulisanog pristupa je izvođenje „grupnog rada na
emocionalnom otpuštanju“. To je situacija kada se mi oslonimo na
grupu da nam olakša, podrži i ohrabri naše emocionalno čišćenje.
Ne možemo učiniti nikakav stvaran i trajni napredak ako nam je
potrebno prisustvo grupe da bi završili zadatak. Kada grupi pokažemo
emocionalno oslobađanje, uvek upadnemo u pohlepne kandže naših
podsvesnih „potreba i želja“, počinjemo izvoditi performans i
koristiti našu dramu da suptilno dobijemo pažnju od drugih –
pažnju za koju još uvek nismo dovoljno zreli da bi je pružili sami
sebi. U radu na emociopnalnom oslobađanju poenta je u emocionalnom
odrastanju, u tome da sami sebi budemo podrška umesto da je tražimo
od drugih, a to se ne može autentično dostići ako tražimo
prisustvo drugih ljudi tokom naših iskustava emocionalnog
otpuštanja.
Bilo
kakvo činjenje motivisano prisustvom drugih ljudi je reaktivno.
Drugi razlog zašto je naš
rad na emocionalnom otpuštanju bio neuspešan jeste naše
insistiranje „da razumemo“ komplikovanu prirodu emocionalne
neravnoteže koju doživljavamo. Ako moramo da razumemo šta nam se
dešava i zašto, da bismo dozvolili procesu emocionalnog otpuštanja
da se razvije, tada nismo istinski ušli u emocionalno carstvo; nismo
još uvek dodirnuli srce problema. Privrženost „razumevanju“
znači da još uvek lebdimo u mentalnom planu.
„Plakanje u samoći
potpuno bez razloga“ je frekvencija koja nas najefikasnije oslobađa
našeg negativnog emocionalnog naboja. To je signal da smo napustili
mentalno carstvo i potpuno uronili svoju svesnost u naše emotivno
telo.
Trenutak kada shvatimo „da
je jedini ishod reaktivnog ponašanja još više neugodnosti“,
spremni smo da razmotrimo drugačiji pristup našem srcu.
Naš izazov je, stoga, kako
započeti emocionalno čišćenje kao odgovor, a ne kao reakciju.
Drugim rečima, kako da aktiviramo frekvenciju autentične emocionale
odgovornosti? Odgovoru na ovo pitanje možemo pristupiti kada smo u
mogućnosti da shvatimo „širu sliku“. Uočavanje šire slike
zahteva sprečavanje uplitanja straha, besa i tuge u našu svest i
njeno postavljanje na Darmu (kosmički i moralni poredak, učenje,
vrlina) otkrivanjem više svrhe svega toga, božije promišljenosti
upravo ovog, određenog koraka našeg večnog putovanja. To je ono
što pokušavamo postići ovim člankom, i ovaj zadatak zahteva od
nas traganje unazad za trenutkom i služeći se naknadnom mudrošću
kao sredstvom za buđenje promišljenosti kroz sagledavanje (uvid).
PROCES PRISUTNOSTI nam daje
dva opažajna alata: “Stazu svesnosti” i “Sedmogodišnji
ciklus”. Namera ove knjige u donošenju ovih opažajnih alata u
našu svest, je da nam otkrije promišljenost našeg ulaska u
sadašnje ljudsko iskustvo.
Staza svesnosti otkriva da
se naša svesnost promišljeno i sistematski kreće od vibracionalnog
(materica), ka emocionalnom (detinjstvo), mentalnom (tinejdžerske
godine) i zatim u fizičko (odraslo) iskustvo, baš ovim redosledom.
Sedmogodišnji ciklus
otkriva kako je ta promišljena sekvenca ulaska neophodna da bi se
razvila naša sposobnost da komuniciramo sa ovim različitim
atributima našeg iskustva.
Ova dva opažajna alata nam
pomažu da shvatimo zašto je emocionalni sadržaj uzročna tačka
našeg životnog iskustva, i zašto je taj aspekt našeg iskustva
(srce) onaj koji mora biti doveden u ravnotežu, ako želimo
prevazići našu percepciju nelagodnosti. Drugim rečima, mir nije
fizička okolnost, niti je mentalni koncept; autentični mir je
stanje postojanja koje kada se emocionalno prigrli, kada se oseti,
tada isijava u naše mentalno stanje i u fizičke okolnosti.
Ono što Staza svesnosti
takođe dovodi u fokus naše pažnje je to da, kada tražimo da opet
zadobijemo potpunu svesnost – da bismo odvojili našu svesnost od
vremenske paradigme i da bi je nanovo probudili u celovitost naše
autentične, besmrtne Prisutnosti dok putujemo kroz ovo smrtno
životno iskustvo – tada postoji specifično i veoma promišljeno
putovanje koje moramo preduzeti: moramo obrnuti tok one Staze
svesnosti na koju smo navikli ulazati tokom našeg životnog
iskustva. Drugim rečima, moramo prvo dostići fizičku prisutnost,
zatim mentalnu jasnoću, i potom, emocionalnu ravnotežu. Tek kada to
postignemo, budimo naš autentični vibracioni identitet. Ako
preskočimo neki od ovih koraka na putu, u nekom trenutku ćemo
morati da se vratimo i da ih završimo.
Namera ovog promišljenog
evolucionarnog putovanja koje nas budi u potpunu svesnost evidentna
je u svim meditativnim praksama:
Prvo
učimo kako da usvojimo fizički položaj i da sedimo mirno.
Zatim
imamo mentalnu mantru da smiri i fokusira naš proces razmišljanja.
Zatim
smo ohrabreni da u iskustvo prizovemo „ljubav i odanost“ kroz
koje prodiremo u „duhovni“ ili vibracionalni domen.
I opet vidimo kretanje naše
svesnosti od fizičkog, preko mentalnog, pa do emocionalnog da bismo
ušli u vibraciono (u PROCESU PRISUTNOSTI koristimo reč „vibraciono“
umesto duhovno).
Problem je u tome što
mnogi od nas, zbog intenziteta naše potisnute emocionalne
nelagodnosti, pokušavaju krenuti prečicom: pokušavamo ući u
vibracioni domen direktno, bez sistematskog i promišljenog rešavanja
svakog pojedinog koraka tokom ovog neophodnog putovanja. Naša
„prečica do Boga“ uvek se manifestuje kao zamaskirani pokušaj
bega od životnog iskustva u koje smo smešteni; mi okrećemo leđa
važnosti i značaju našeg običnog, svakodnevnog života i umesto
njega tražimo „duhovno iskustvo“ koje će nas nekako sačuvati
od svakodnevne neugodnodti koju doživljavamo. Često maskiramo ovo
reaktivno ponašanje u potragu „za proširenom svešću“ ili u
„ispunjavanje svoje sudbine“, ili u „spoznaju Boga“.
Ipak, bez obzira kako ga
maskirali, naša potraga za „duhovnim iskustvom“ izvan života
koji već živimo može biti jedino reakcija, a ne odgovor. To je
reakcija na duboko potisnutu neugodnost od koje pokušavamo pobeći.
Zato što verujemo da je neugodnost prouzrokovana nečim
„spoljašnjim“, mislimo da će pomoći ako promenimo nešto
„spolja“, na primer ako postanemo „duhovni posvećenik“.
Da nema
unutrašnje nelagodnosti, mi ne bismo imali apsolutno nikakvu potrebu
„ustati iz kreveta“ i aktivno tražiti odgovore ili spasenje
izvan našeg običnog, svakodnevnog životnog iskustva.
Reakcija na našu unutrašnju
nelagodnost, ogleda se u našem pridruživanju duhovnim stazama i
religioznim pokretima koji obećavaju da će nas „osloboditi patnji
ovog sveta“. Zbog toga možemo završiti prateći majstore i grupe
koje obećavaju da će nas poslati u nebo, u neku vrstu raja ili
Bogu. Govore nam da jednom, kada budemo stigli na to buduće
utočište, što zahteva praktikovanje nekog oblika tehnike (tokom
mnogo godina, pa čak i celog života), nećemo više patiti.
„Slediti“ , u ovom svetlu, je reaktivno. Nema ništa odgovornog u
ovom postupku. Praćenjem drugog ili drugih samo se udaljavamo od nas
samih. Dajemo svoju moć ideji, osobi izvan nas samih, organizaciji i
stanju činjenja koje zasnovano na vremenu.
Duhovne staze i
religije koje obećavaju da će nas spasiti od naše prošle i
sadašnje patnje, garantujući nam savršenu budućnost, lišavaju
nas sadašnjeg trenutka.
Ove organizacije i pojedinci
kradu nam život, nama ispred nosa. Svako ponašanje koje zahteva
„spasitelja“ ili „nebesa“ da bi postiglo svoju svrhu, je
reaktivno jer nas tera da pristupimo Bogu kao sredstvu za beg.
Bog nije put za
beg.
Bog je svuda. Šta mislimo
od čega bežimo i gde ćemo to pobeći? Da li zaista mislimo da ćemo
postići bilo šta suštinsko tako što ćemo našem Izvoru
pristupiti reaktivno? Sva reaktivna ponašanja, bez izuzetka, rađaju
neravnotežu.
Kad se ponašamo nesvesno, a
time i reaktivno, mi pogrešno tumačimo reč „slediti“. Tada mi
doslovno verujemo da, u cilju postizanja nečeg duhovnog, moramo
napustiti ono gde smo sada i otići negde gde je neko drugi. I ako se
taj drugi preseli negde, i mi moramo, takođe. Stvarno postoje
Majstori na ovoj planeti da bi nas upoznali sa vibracionalnim
misterijama našeg sopstvenog identiteta. Međutim, kad oni kažu:
„Sledite me“, oni misle „neka moje fizičko prisustvo na ovoj
planeti bude spoljašnji odraz vašeg unutrašnjeg potencijala, tako
da vi imate svesnost o tome kako da vodite sebe u postizanje Sopstva
, a time i Božije Realizacije“. Međutim, naglasak je na rečima
„vodite sebe“. Oni ne misle „odbaci sve što radiš i dođi
ovamo“, ili „obuci se u belo i daj sebi indijsko ime“. Kada
autentični Majstor koristi reč „sledi“ on uvek misli na
unutrašnje usklađivanje, ne na spoljašnji pokret. Majstori ili
grupe koje zahtevaju da ih bukvalno pratite gde god da idu, treba
izbegavati po svaku cenu. Autentičnom Majstoru nisu „potrebni“
sledbenici, niti ih on „želi“. Majstoru nije potreban niti jedan
jedini sledbenik da bi bio Majstor. Potencijalno, svi mi smo
Majstori. U tom svetlu, ko koga treba da prati?
Sva
spoljašnja aktivnost započeta u ime „duhovnosti“ je nesvesna
reakcija na unutrašnju emocionalnu nelagodnost.
Dakle, ovo je ono što
većina nas nesvesno čini: pristupamo vibracionalnoj ravni kao
odgovor na neugodnost koju u svojim srcima doživljavamo upravo
sada. Trenutak u kome sebi možemo priznati to je trenutak koji nas
oslobađa od moći koju lažni proroci imaju nad nama.
Ovaj reaktivni pristup –
pokušaj da krenemo prečicom u vibracionalnu ravan – je takođe
evidentan u mnogim New Age organizacijama. To se ogleda u načinu na
koji one sebe prikazuju, kao pokret „Tela, Uma i Duha“. Reč
„srce“ je izostavljena. To možda nije svesno učinjeno, ali
ukazuje na to kako mi ignorantski pokušavamo uleteti u vibracionalnu
ravan kad još nismo svesni sistematskog i promišljenog ulaska u tu
ravan dok se krećemo Stazom Svesnosti.
Ne možemo zaobići svoje
srce i očekivati da se iskustveno susretnemo sa našom predstavom o
Bogu. Bog je ljubav i srce je uzročna tačka doživljaja sve ljubavi
dokle god smo otelovljeni u fizičkom, mentalnom i emocionalnom
carstvu.
Boga
možemo spoznati samo kroz
srce.
U mnogim svetim tekstovima
veoma jasno je objašnjeno da je „patnja ključ za oslobođenje“.
Naši religijski, emocionalno neintegrisani majstori pogrešno su
razumeli i stoga lažno prikazali ove tekstove, te ih iskoristili da
nas ubede da sprovedemo sve vrste besmislenih obreda, rituala i dogmi
čija je jedina uloga da dodaju još patnje u naše iskustvo. To je
zato što zagovornici ovih religioznih sistema i duhovnih puteva nisu
i sami integrisali svoje sopstveno srce. Pošto su mentalno i fizički
prikovani, oni svete tekstove shvataju bukvalno. Svi sveti tekstovi
su metaforički, a sve metafore govore jezikom srca. Da bi smo čuli
stvarne poruke svetih spisa, i da bismo bili u stanju piti sa izvora
njihove istine, moramo iskustveno ući i integrisati stanje u kome se
nalazi naše vlastito srce. Kada ovi tekstovi govore o „patnji kao
ključu za oslobođenje“, oni ne misle da treba „dodati patnju
našem životnom iskustvu da bismo spoznali Boga“. To je suludo.
Ne treba da
dodajemo patnju našem životnom iskustvu da bismo oslobodili sebe iz
stanja nesvesnosti; treba da se suočimo sa patnjom koja već postoji
u našem srcu.
U tom svetlu, naš sadašnji
strah, bes i tuga imaju veliku ulogu. Ova energetska stanja su naši
darovi. Razumevanje ove više svrhe naše sadašnje neugodnosti
pretvara našu reaktivnost u odgovor, a time i našu neravnotežu u
ravnotežu. Stoga, hajde da razmotrimo ovaj perceptivni preokret...
Dok smo deca naše
emocionalno telo savršeno funkcioniše, ali kako se približavamo
sedmoj godini, ono počinje da se gasi, tako da možemo započeti
period fokusiranog razvoja mentalnog tela. Kada se naše emocionalno
telo ugasi, mi praktično gubimo svu našu svesnost emocionalnog
tela. Drugim rečima, mi više ne funkcionišemo iz „emocionalne
percepcije“. Emocionalna percepcija znači da smo u stanju „osećati
posledice naših misli, reči i dela pre nego ih uopšte i stavimo u
pogon“. Emocionalna percepcija se može zvati još i „savest
posledice“. Kao odrasli, nemamo osećajnu percepciju. To je namerno
tako.
Da imamo
osećajnu percepciju ne bismo doživeli polovinu iskustava koje smo
doživeli i naš svet bi bio utoliko siromašniji. Potrebno je bilo
da budemo nesvesni da bismo pokrenuli i učestvovali u većini naših
aktivnosti koje su nas dovele do ovog trenutka buđenja.
Zbog toga što
ne funkcionišemo iz osećajne percepcije, u stanju smo da govorimo,
delujemo i mislimo na način koji bismo, da je drugačije, izbegli.
Nama je potreban ovaj nivo emocionalne utrnulosti da bismo iskustveno
krenuli tamnim putevima da bismo doneli svetlost.
Međutim, dolazimo do tačke
u našoj evoluciji kada se budimo iz našeg nesvesnog, reaktivnog
ponašanja. Mi treba da se probudimo da bismo mogli povući ova
nesvesna iskustva i iskoristiti ih kao paletu boja da oslikamo ovaj
svet sa nivoom saosećanja koje može biti rođeno jedino iz
poniznosti ličnog iskustva. Deo našeg iskustva buđenja je da se
moramo ponovo povezati sa izvornom Prisutnošću koja predstavlja nas
same, tako da možemo funkcionisati iz tog savršeno budnog stanja.
Mi treba da “budemo u svetu, ali ne od njega”, da stojimo na
sopstvenim nogama, čvrsto na zemlji, ali sa srcem koje svesno
prihvata vibracionalni domen. Kako se razotkriva Staza Svesnosti, to
se od nas zahteva da prvo ponovo svesno uđemo u naše fizičko telo,
zatim da povratimo našu mentalnu jasnoću, a nakon toga da
odgovorimo na izazov buđenja potencijala našeg emocionalnog tela
tako što ćemo odblokirati sve nesvesne, disfunkcionalne, energetske
obrasce koji dodaju gorivo našem reaktivnom ponašanju. Ovi
disfunkcionalni emocionalni obrasci su ono što zovemo naš strah,
bes i tuga.
Da bismo povratili
emocionalnu ravnotežu, potrebno je da osećamo ova energetska
stanja, i to je sve - “OSEĆATI”. Da bismo to postigli,
moramo prvo učvrstiti našu fragmentiranu svesnost tako što ćemo
ući u telo i osećati mnogo fizičkih senzacija koje proističu
unutar tela i koje smo pokušali izbeći umirenjem i kontrolom. Kada
svesno osećamo različite fizičke senzacije u našem telu,
automatski se budi naša sposobnost “da osećamo” i stoga služimo
kao portal za ponovo probuđenu svesnost emocionalnog tela. To je
razlog zašto fizičko prisustvo mora prvo biti aktivirano. U PROCESU
PRISUTNOSTI fizičko prisustvo je pokrenuto kroz dnevno vežbanje
svesno povezanog disanja.
Kada je fizičko prisustvo
aktivirano, mentalna jasnoća mora se nanovo dostići. Stanje
mentalne jasnoće je trostruko:
Prvo, to je saznanje da smo
mi odgovorni za kvalitet naših sopstvenih životnih iskustava.
Drugo, to je saznanje da je
emocionalno telo uzročna tačka kvaliteta našeg životnog iskustva.
Treće, to je saznanje da
samo postizanjem ravnoteže uzročne tačke našeg životnog iskustva
možemo izvorno stvoriti ravnotežu u našem procesu razmišljanja i
drugim fizičkim okolnostima.
Jednom kada smo dostigli taj
nivo mentalne jasnoće, spremni smo da prestanemo razmišljati i
da se potpuno predamo osećanju. Ta tačka, u kojoj se mi
predajemo našim osećajima, je ključni deo putovanja. Samo tako što
ćemo se prepustiti našem izvornom, emocionalnom stanju, mi ćemo
nanovo probuditi našu svesnost emocionalnog tela. Samo “osećanjem
izvornog stanja našeg emocionalnog tela” mi nanovo budimo
osećajnu percepciju.
Emocionalno čišćenje,
stoga, ne znači “da treba da prebolimo naše probleme da bismo
mogli nastaviti sa nečim drugim.” To je reaktivni pristup sa kojim
većina nas, u početku, ulazi u ovaj proces, isti pristup koji nas
navodi da verujemo da ne stižemo nigde i da, po svemu sudeći,
izgleda kao da se stvar još i pogoršava. Emocionalno čišćenje je
povezano sa “aktiviranjem stanja postojanja u svetu u kome
funkcionišemo iz srca kao uzročne tačke koja motiviše sve naše
misli, reči i dela”.
Kad smo u stanju da
funkcionišemo iz osećajne percepcije , nije nam potreban nikakav
zakon. Tamo gde je ljubav ne postoji zakon. Kada možemo osetiti
posledice naših misli, reči i dela pre nego što ih pokrenemo, mi
ne ulazimo u štetno, reaktivno ponašanje. Onda funkcionišemo sa
stanovišta izvorne ljubavi i poštovanja za sav život. Niko ne mora
da nam kaže kako da se nosimo kroz naše životno iskustvo u ovom
svetu, naše srce ostvaruje te smernice automatski. Buđenje osećajne
percepcije automatski nas pretvara u ljudsko biće koje je
saosećajno, puno ljubavi, poštovanja i svesne nege.
Međutim, ovo nije jedini
plod osećajne percepcije, ona aktivira i izvornu radost. Sve dok se
ne otvorimo ka osećanju besa, ljutnje i tuge, ne možemo znati šta
je radost. Sve dok nismo u stanju prihvatiti našu vlastitu
nelagodnost, mi pogrešno verujemo da je radost emocionalno stanje
koje je suprotno našem stanju nelagodnosti. Mi pogrešno verujemo da
je radost “emocionalno stanje u kome se osećamo srećni”.
Verovanje da je radost emocija, a pogotovo “srećna emocija”, je
netačno.
Suština
radosti nije u tome da se osećate dobro, već da sve osećate.
Radost je dopuštanje svim
osećanjima da uđu u našu svesnost, bez cenzurisanja nekih od njih,
a favorizovanja onih drugih. Radost nije sreća niti emocija, radost
je “svestan odnos koji mi imamo sa našim emocionalnim telom”.
Zbog toga mi možemo da uđemo u izvornu radost samo onda kada
prekinemo naš reaktivni odnos sa svojim emocionalnim telom.
Naša spremnost da odgovorno
uđemo u svesnost našeg vlastitog, potisnutog straha, besa i tuge
je, stoga, ključni deo putovanja. Dozvoljavajući sebi da osetimo
svoj strah, bes i tugu, mi budimo svoju sposobnost da ponovo osećamo
– da osećamo duboko. Ta sposobnost omogućava nam da osećamo
kakav je stvarno život. Život nije misao, koncept niti ideja. Život
nije niti fizička okolnost. Život u svojoj srži je osećaj.
Ako se ne
“osećamo” živi, mrtvi smo.
Dosada je pokazatelj mrtve
osobe. Ako naše srce nije otvoreno za energiju-u-pokretu (e-motion =
emocija = energija u pokretu) koja teče unutar i oko nas, mi nismo
živi – mi čak ni ne znamo šta je život. Zbog toga ga mi tražimo
mentalno, kroz “razumevanje” ili fizički, kroz naša beskonačna
“činjenja” i akumuliranja stvari. Kvaka 22 je u sledećem: ne
možemo znati kakav je to osećaj biti živ, sve dok nesvesno bežimo
od nelagodnosti u našem srcu.
Mi ne možemo
znati šta je život sve dok izbegavamo sadašnji trenutak tako što
pogrešno verujemo da postoji neko ili nešto negde drugde, što će
nas izbaviti iz ovog sveta.
Međutim, kada
dozvolimo sebi da pustimo u sebe sva osećanja, sve procese koji
započinju tako što mi postajemo voljni da se svesno suočimo sa
našim potisnutim strahom, besom i tugom, mi iznova budimo osećajnu
percepciju. Sve vrste uvida probuđenih u nama kroz iskustvo
osećajne percepcije, su kao rađanje sunca koje nas izbavlja od
duge, mračne noći. Kada prestanemo bežati od naše unutrašnje
nelagodnosti i, umesto toga, odgovorimo na nju jer je ona način na
koji učimo kako da osećamo, nebeska iskustva za kojima smo
čeznuli, pojavljuju se upravo unutar, ispred i svuda oko nas.To je
veličanstveno otkriće. Sve što smo tražili, nalazi nam se ispred
nosa. Ovo saznanje omogućava našoj svesnosti da se nastani u
sadašnji trenutak.
Tada, sa strahopoštovanjem vidimo da je životno iskustvo koje nam
je jednom bilo dosadno, u stvari duboko duhovo iskustvo za kojim smo
tragali.
To se dešava samo
kada prihvatimo sva osećanja jednako, kao direktnu vibracionu
komunikaciju sa Bogom da možemo prepoznavati kakvo je naše
istinito životno iskustvo: dar od Boga koje nam omogućava da imamo
intimni odnos sa onim što za nas predstavlja Bog. “Osećanje”,
a ne razmišljanje niti ikakvo fizičko činjenje, nam omogućava da
direktno komuniciramo sa vibracionalnom oblašću. Vibraciju morate
osetiti da biste je mogli spoznati.
Šta god da Bog predstavlja za nas, moramo ga osetiti da bismo ga
spoznali.
Kada pokušamo ući u
“duhovno iskustvo” tako što ćemo zaobići srce, mi sami sebe
lišavamo značenja reči “biti probuđen” u govoru pri direktnoj
komunikaciji sa vibracionalnim svetom. Tada možemo meditirati još
1000 godina, a da ipak ne steknemo iskustvo koje je stvarno, a time i
trajno. Tada mislimo da je radost sreća i nastavljamo da jurimo
jedno emocionalno stanje tako što ćemo bežati od drugog. Takvo
reaktivno ponašanje prouzrokuje dubok unutrašnji konflikt u našim
vlastitim srcima. Ono od čega bežimo nazivamo “đavolom”, a ono
ka čemu bežimo “našim spasiocem”. Tada isijavamo ovaj konflikt
u spoljašnjost kao svet koji je u ratu sam sa sobom.
Ne možemo pristupiti
vibracionom polju tako što ćemo se reaktivno ponašati na naša
životna iskustva i očekivati da postignemo bilo šta stvarno ili
trajno. Vibracionalna svesnost nije bekstvo, to je organsko cvetanje
našeg ljudskog putovanja, putovanja koje odaje poštovanje Stazi
Svesnosti.
Ako roditelj daje svom sinu
ili kćerki novac, a dete ga reaktivno gura od sebe i umesto toga,
traži nešto drugo, malo je verovatno da će roditelj dati detetu
više novca. Roditelj će nastaviti da se brine o detetu, ako
reaktivno ponašanje deteta uopšte dozvoli to, ali neće davati više
novca, jer dete još uvek ne zna ceniti poklon. Međutim, ako
roditelj daje detetu novac, a dete čak uštedi još novca, roditelj
će rado dati i više pošto zna da će dete ceniti vrednost poklona.
U stvari, roditelj će jednoga dana dati detetu sve što poseduje
znajući dobro da će sve što da, biti uvećano podizanjem
vrednosti.
Reč “zahvalnost” (engl.
appreciation) ima dvostruko značenje. Znači “biti zahvalan za”,
ali takođe ima i drugu frekvenciju. Kada imamo zalihe bilo čega i
ako ih podelimo sa nekim, a oni to cene ( appreciate), tada to znači
da oni povećavaju vrednost tih zaliha, te da one postaju veće. Kada
cenimo nešto, tada mi "to umnožavamo kroz svoju zahvalnost za
to". Naše životno iskustvo je dar nama poklonjen od strane
vibracionalnog roditelja. Da li cenimo taj dar? Kada ga odgurujemo i
umesto njega tražimo drugo životno iskustvo da nas spasi onog
prvog, mi se ponašamo reaktivno u odnosu na dar koji nam je
poklonio vibracionalni roditelj. Pokazujemo nedostatak zrelosti.
Ponašamo se detinjasto.
Dar života
moramo svesno otpakovati da bismo ga cenili. Ovo može da se ostvari
jedino kada se obavežemo da ćemo ga osećati u potpunosti, sa svom
njegovom složenošću, unutar našeg vlastitog predivnog srca.
Ne pomaže nam da
bežimo od našeg trenutnog životnog iskustva na "duhovnu
stazu" ili u religijsku organizaciju koja obećava da nas spasi
od naše patnje. Ne pomaže nam da sledimo ikoga ko obećava takve
stvari. To je zamka i iluzija. To će samo izazvati da uđemo u
neizvornost, oslabiće naš integritet i uskratiće nam doživljaj
zbližavanja sa našom vibracionalnom suštinom. Takvo neautentično,
reaktivno ponašanje tera nas da radimo razne glupe stvari, kao što
je nošenje "duhovno odgovarajuće odeće", usvajanje
čudnih rituala i davanje sebi modernih, indijskih imena kada je
jedino što smo iskusili od Indije – indijski kari. Takvo reaktivno
ponašanje, bez obzira koliko gta sakrivali svojim gestovima
"svetosti", je uvek pokušaj izbegavanja neprijatnosti u
našim srcima. Da li mi iskreno verujemo da neko drugi može da nas
spasi kad samo mi možemo osetiti stanje našeg vlastitog srca?
Drugi mogu da urade fizičke stvari u našu korist, kao što je
pisanje pisma za nas. Drugi mogu da učine za nas mentalne
aktivnosti, kao na primer ustati i održati govor u našu korist u
sudu. Ipak, niko ne može da oseća za nas. "Osećati" je
odgovornost naše Duše. Zato što niko ne može da oseća umesto
nas, niko i ne može da nas izleči. Samo naša spremnost da
odgovorimo na neprijatno stanje u našim srcima, vraća ravnotežu
uzročnoj tački našeg iskustva i time omogućava ovom iskustvu
unutrašnje ravnoteže da isijava u naše misli i u fizičke
okolnosti. Jedino dostizanjem prvo ove, unutrašnje ravnoteže,
možemo započeti odnos sa svojim emocionalnim telom, a taj odnos je
"autentično radostan".
Radost znači da
dozvoljavamo sebi da sve osetimo. U ovom stanju predaje, mi razvijamo
dubok rečnik koji se naziva osećajna percepcija, i koji nam
omogućava da svesno direktno komuniciramo sa vibracionim domenom.
Ovo možemo postići jedino u centru životnog iskustva u kojem smo
sada. To saznanje je metaforički ulazak u iskustvo zvano "Raspeće":
Spoznaja da ne
možemo ništa učiniti, osim da se predamo onome što osećamo u
svakom trenutku i što nam pomaže u sledećem koraku našeg buđenja,
jeste kao da su nam ruke zakovane. Kada shvatimo da nemamo gde da
odemo da bismo povratili ravnotežu našem srcu, da moramo da se
predamo osećanjima koja se javljaju u ovom trenutku, to je kao da su
nam stopala zakovana. Tada je naš jedini izbor ili da reagujemo ili
da odgovorimo. Ako izaberemo da reagujemo, svojoj patnji dodajemo još
patnje a to produžava iskustvo kroz koje neminovno moramo proći.
Kada odgovorimo na naše buđenje u sadašnji trenutak, svesnost se
organski razvija tempom koji najviše odgovara lepoti našeg
cvetanja.
Apsolutno ne
postoji potreba da se patnja dodaje našem iskustvu da bismo spoznali
šta Bog predstavlja za nas. Količina i kvalitet patnje koja je već
u našem srcu u direktnoj je proporciji sa količinom osećanja koje
treba da iskusimo da bismo se ponovo probudili u osećajnoj
percepciji. Kada odgovaramo na ovu unutrašnju patnju i kad vidimo
plodove takve predaje, ne možemo a da ne ostanemo bez daha od
strahopoštovanja pred dubokim iskustvom zvanim život u čijem
centru mi već stojimo. Isceljivanjem naše patnje mi, automatski,
dižemo vrednost (cenimo = appreciate) ovom trenutku i svoj
beskonačnoj kompleksnosti osećanja koja su utkana i isprepletena
unutar njega. Ovo dizanje vrednosti uzrokuje da se iskustvo
produbljuje i produbljuje i produbljuje, večno. Buđenjem svesnosti
emocionalnog tela, kroz osećajnu percepciju, mi smo, našim srcima,
podignuti u intimni zagrljaj svega što smo tražili. Pronađeno je
sve za šta smo mislili da je izgubljeno, upravo ovde i upravo sada.
Tada pristupamo svesnosti naše vibracione suštine kao odgovor na
ono što smo dobili, a ne kao reakcija na to. Tada nam se daje još
više. Tada nam je dato sve.