10. 2. 2013.

Upravljanje vlastitim iskustvom - III deo




UPRAVLJANJE NAŠIM ISKUSTVOM

KRATAK PREGLED PROCEDURE


Sledi korisno uputstvo koje biste trebali koristiti u svakodnevnom životu, kada odlučite da svesno upravljate svojim iskustvom. Može se koristiti tokom dugog putovanja, za razrešenje konflikta, za pisanje knjige, za bilo šta! I kao što su moji roditelji govorili, "Dokaz je u pudingu."(To je izreka u J. Africi, a znači otprilike, da se dokaz nalazi na kraju postupka, kao što i desert ide na kraju obroka. - moja napomena :) )

U svrhu osnaživanja postupka, tekst koji prati svaku tačku, i koji je ispisan plavim slovima, ilustruje način na koji treba da koristite postupak upravljanja iskustvom na primer, kao što sam ja upravljao iskustvom leta od Njujorka do Južne Afrike. Dugi letovi mogu biti izazovni, pogotovo ako ne odvojimo vreme da upravljamo našim iskustvom vezanim za njih. Evo kako ja primenjujem ovu tehniku kao način da stignem u Južnu Afriku osećajući se "osvežen, odmoren nakon uživanja u divnom iskustvu."

  1. Tačno utvrdimo kako bismo želeli da se osećamo u ishodu iskustva kojim upravljamo? Moramo biti u stanju da sada osetimo taj osećaj. "U upravljanju mojim doživljajem leta od Njujorka do Južne Afrike, svesno sam izabrao da se osećam osveženo, odmorno i zahvalno za prijatno iskustvo. Da bih sebi olakšao dovođenje tih osećanja u 'sadašnjost', prisetio sam se situacije u kojoj sam poslednji put osetio ova osećanja i svesno sam doneo ta sećanja u ovaj trenutak."
  2. Zatim usmerimo našu pažnju na taj predviđeni trenutak tako što jasno vidimo sebe u trenutku razrešenja. Mi poklapamo ovu sliku tim željenim osećajem tako što ga osećamo sada dok posmatramo sebe u tom razrešenju."Vidim sebe kako izlazim iz aviona i ulazim u Aerodrom Oliver Tambo, osećajući se, pritom, osveženo, odmornoi zahvalno na ugodnom iskustvu. Osećam ove osećaje sada dok zamišljam sebe u toj slici."
  3. Osiguravamo se da imamo sve informacije koje su nam potrebne da bismo dostigli mentalnu jasnoću. "Proveravam da li imam sve detalje leta pri ruci; vreme odlaska, vreme prijave, na koji terminal moram stići u Njujorku, i da li znam kako ću stići tamo. Takođe osiguravam da me prevoz odveze na Aerodrom dovoljno rano, tako da imam dovoljno vremena da se prijavim, da prođem kroz proveru, da se opustim i da imam obrok pre ukrcavanja."
  4. Osiguravamo se da smo fizički spremni i da su na svom mestu sve fizičke okolnosti koje zahteva iskustvo u koje ulazimo."Proveravam da li sam spakovan i da li je moj prtljag u okviru dozvoljene težine. Proveravam da li imam kartu, pasoš i dovoljno novca za dobar obrok pre ukrcavanja. Takođe proveravam da li su mi tu moje homeopatske tablete za ublažavanje tegoba putovanja, dobra knjiga i jastuče koje će mi omogućiti udoban dremež."
  5. Kako se približavamo iskustvu, možemo osećati trenutke anksioznosti koji nastaju pokrenuti prošlim sećanjima; dozvoljavamo sebi da nekoliko trenutaka osećamo tu anksioznost, pa onda ponavljamo korak 2. "Ako u bilo kom trenutku osetim nervozu ili anksioznost u vezi svog leta, dozvoljavam sebi da sedim sa tim osećanjima, potvrđujem njihovo prisustvo u mom polju. Zatim nežno prekrivam ovo iskustvo slikom sebe kako iskoračujem iz aviona u Južnoj Africi, osećajući se odmoren, osvežen i uživajući u iskustvu leta."
  6. Kako se približavamo trenutku ulaska u iskustvo kojim upravljamo, mi stavljamo potpunu pažnju na ono šta osećamo – pogotovo ako je neprijatno. Ovo predhodno iskustvo osećanja ima za cilj da nas utemelji u srce iskustva. "Dok se pripremam za ukrcavanje na avion, proveravam svoju prisutnost i obraćam pažnju na to kako se osećam. Bukvalno smeštam svoju pažnju u centar srca mog fizičkog tela i zadržavam je tu dok se ukrcavam u avion i smeštam na svoje mesto u avionu. Bez obzira na to kakva se osećanja podižu, ja ih dozvoljavam."
  7. Predajemo se iskustvu znajući da će ono što se odvija da bi nas uspešno nosilo ka našem željenom osećajnom ishodu, doći iz "onog što ne znamo." "Ako, još dok sam na aerodromu, čujem da je let odložen, pokoravam se toj situaciji. Prihvatam to kao univerzumov način da rearanžira okolnosti da bi proizveo osećajni ishod koji sam za sebe poželeo. Ne moram da razumem zašto se događaji odvijaju tako kako se odvijaju, ali znam da se uvek odvijaju u moju korist; a razlog tome je što sam upravljao uzročnom tačkom. Čak i ako budem smešten pored nekoga sa kim inače ne bih voleo provesti narednih 18 sati, neću se boriti protiv toga. Bez obzira koja se neugodnost javi, ja ću sedeti svesno sa njom, verujući da je to univerzumov način da olakša moju nameru."
  8. Kada okolnosti postanu nepoznate, čak napete, ne pokušavamo ih uspavati i kontrolisati, niti ih usmeravati na bilo koji drugi način. "Jednom sam bio na letu kojim sam predhodno upravljao, i u kome se jedna beba borila sa bolovima u uhu zbog pritiska kabine. Nisam mogao razumeti kako bi beba koja vrišti mogla biti deo moje namere? Međutim, dozvolio sam univerzumu da izvuče korist iz sumnje. Umesto emocionalnog i zvučnog sputavanja iskustva, spustio sam knjigu koju sam čitao i ostavio po strani svoju želju za tišinom i odmorom, i dozvolio sebi da u potpunosti prihvatim iskustvo, nežno sam povezao svoje disanje i potpunu pažnju usmerio na dečiji glas. Tokom sledećih nekoliko sati bio sam poslat u prvobitno iskustvo čišćenja koje mi je omogućilo da ponovo posetim aspekte vlastitog detinjstva za koje nisam ni znao da traže pažnju. Prošao sam kroz iskustvo oslobađanja koje me je nateralo da iskačim iz aviona na drugoj strani sveta, kao da sam otpustio godine emocionalnog prtljaga. Kakav poklon! Međutim, primetio sam i kako su se ljudi oko mene borili protiv ovog iskustva, i kad smo sleteli, video sam koliko su izmučeni ovim iskustvom leta. Oni, evidentno, nisu ničim upravljali."
  9. Tokom trajanja iskustva postavljamo svoju pažnju na osećajni sadržaj iskustva, to je energetska struja koja nas nosi ka željenom osećajnom ishodu. "Tokom leta, stalno sam proveravao 'kako se osećam' , ne u smislu da se osećam na određen način, već isključivo u smislu da svesno priznam šta se odvija u mom srcu u svakom datom trenutku."

Ovaj postupak se može koristiti za upravljanje svakim iskustvom. Što ga više primenjujemo, to postajemo samouvereniji u našoj sposobnosti da omogućimo povoljan osećajni ishod. Zapamtite, možemo tražiti koji god osećaj želimo, i možemo ga i imati, sve dok ulazimo u proces zajedničkog kreiranja sa univerzumom, i sve dok se prepuštamo tom iskustvu jednom kad u njega uđemo.

U ovoj tehnici se ne radi o tome da "tražimo stvari", ili o "ispoljavanju određenih mentalnih pojedinosti". Bićemo frustrirani ako koristimo te pojedinosti kao sredstvo za zahtevanje određenih parametara naših iskustava, a "traženje stvari" samo ublažava naše "nezajažljive potrebe i želje". Ovaj postupak nema nikakve veze sa "stvaranjem onoga što se ne dešava kao načina da umirimo i kontrolišemo realnost". U ovoj proceduri se radi o priznavanju sledećeg saznanja:

Kada se istinski osećamo mirni u vezi ishoda bilo kojeg iskustva, nebitne su pojedinosti o tome kako se to iskustvo odvija da bi nas odvelo u tu tačku istinskog mira.

Kako se "osećamo u vezi iskustva" je ono što određuje "kako se osećamo u vezi iskustva." To je očita istina koja se gubi usred našeg "očajničkog razmišljanja" i "beskrajnih fizičkih činjenja." Svesnim upravljanjem našom osećajnom percepcijom na ovaj način, ne samo da ćemo postići željeni ishod, već ćemo tamo stići pozivajući univerzum da postane kokreativni učesnik u svakom našem iskustvu. Ova tehnika nam omogućava da se otvorimo ka portalu neograničenih šansi i mogućnosti. Tada, kada nas ljudi budu pitali, "Kako si to uradio?", možemo iskreno odgovoriti: "Bog je način." Kakvo olakšanje!

NA KRAJU...

Mesecima nakon završetka sesije sa mnom, Beni me je nazvao da popričamo. Rekao mi je da više nije direktor te kompanije, da je započeo sopstveni posao i da je fokusiran na kvalitet umesto na kvantitet.

"Nemojte me pogrešno shvatiti," rekao je, "i dalje zarađujem mnogo novca, samo na drugačiji način, to više nije stresno već prijatno iskustvo."

Zatim je nastavio da mi priča kako je uključio ovaj navigacioni proces u način na koji upravlja svojom sveukupnim poslovnim ciljem. "Na početku svakog meseca imam sastanak rukovodećeg osoblja," objasnio je. "Ja ga, zapravo, zovem 'našim mesečnim navigacionim sastankom'. Ono što ja radim jeste da prvo pitam svoje osoblje kako bi oni želeli da se osećaju u vezi njihovog radnog iskustva na kraju meseca u koji ulazimo. Na početku," zakikotao se, "kad sam im postavio ovo pitanje, zapanjeno su gledali u mene ne razumevajući šta želim od njih, niko ih nikad nije pitao tako nešto. Kad su pronašli odgovore na to pitanje, zatražio sam da na trenutak osete ta željena osećanja, i, ako ne mogu, da iz prošlosti prizovu sećanje na ta osećanja u sadašnjost. Prvih nekoliko puta rekao sam im: 'Znam da zvuči čudno, ali samo mi udovoljite'. Zatim sam ih pitao koje su nam informacije pojedinačno potrebne da bismo zajedno uspešno završili mesec? Kad je svako od njih dao svoj doprinos, tada sam ih pitao koje fizičke akcije treba da preduzmemo da bismo se pomerili u tom željenom smeru? Uvek," naglasio je, "sam obezbeđivao da se ovim redosledom krećemo kroz naše sastanke: od osećanja, preko informacija do praktičnih fizičkih zadataka. Zatim, tokom meseca, sastajemo se svakog ponedeljka ujutro i pre početka izvršavanja nedeljnog plana, mi odvojimo vreme da brzo iščitamo zapisnik navigacionog sastanka, što za nas predstavlja način za jačanje naše kolektivne namere. U jednom trenutku," zakikotao se opet, "neko me je pitao da li sam pohađao neki motivacioni poslovni kurs. Rekao sam, 'Ne, ja samo preuzimam odgovornost za kvalitet našeg radnog okruženja'. Posledica ovog pristupa je da se moje osoblje sada, u svakoj situaciji, fokusira na ono što želimo da osetimo po završetku svakog projekta koji započnemo. Ja mislim da oni čak ni ne znaju zašto mi to radimo. Oni samo uživaju u svojim poslovima, kancelarijskom okruženju i u uspehu koji svi mi, kao tim, doživljavamo, te oni prihvataju moje metode za ostvarivanje svega toga."

"To je predivno, Beni," rekao sam. "Hvala ti što si ovu povratnu informaciju podelio sa mnom."

"Majkl," pitao je, "da li si ikad razmišljao da podeliš ovu proceduru sa više ljudi iz korporativnog okruženja?"

"Da," odgovorio sam. "Razmišljao sam."